JOM KENAL KAMI ?  

Posted by admin multimedia in

JABATAN SIASAH SYARIYYAH merupakan salah satu jabatan dibawah Kursus Syariah di Akademi Pengajian Islam, Universiti Malaya. Jabatan Siasah Syariyyah @ singkatannya JSS ini terletak ditingkat 3 blokA , akademi pengajian islam. Kedudukannya disebelah pejabat pentadbiran telah menenggelamkan JSS itu sendiri. walaupun JSS tersembunyi, namun sejak akhir-akhir ini, JSStelah menjadi pilihan ramai pelajar-pelajar yang memasuki kursus syariah.

JSS ini mempunyai 5 orang pensyarah dan 2 orang tutor yang cukup berdedikasi. jss ini diketuai oleh Dr. Arni Bin Basir(bermula 1 september 2009) selepas Dr Bharuddin Che Pa yang sudah memegang jawatan ketua jabatan selama 6 tahun. Selain dari itu, salah seorang pensyarah di JSS ini merupakan bekas Timb Pengarah Akademi Pengajian Islam, Nilam Puri.

Jumlah pelajar di JSS lebih kurang 70 orang, dan semua pelajar JSS ini bernaung dibawah jawatankuasa yang digelar Lajnah Siasah Syar'iyyah (LASIS).LASIS bertanggungjawab sepenuhnya dalam semua kativiti-aktiviti pelajar di JSS ini. Bukan itu sahaja LASIS adalah platform pelajar untuk bersama-bersama pensyarah dalam segala aktiviti.

This entry was posted on Thursday, September 3, 2009 at 12:30 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment